Fjällen

Hejsan allihopa!
Har precis kommit till stan till min lilla ensamma lägenhet som kan liknas med ett depressionshål. Men ja har anledning till att vara glad för min helg har varit riktigt skoj. Farsgubben fyllde ju som sagt 50 år igår och dagen började med att Syster drog iväg oss till slalombacken där det stod några överdimensionerade snowracers och väntade på oss, även kallade Techsled, sök på de så få ni se va coola dom är! Iaf så när allihopa hade kommit upp på toppen med liften förutom Mamma som givetvis ramlade av nånstans mitt i, så drog vi iväg till banan och jag och David satte iväg med en jävla fart eftersom båda ville åka ifrån varandra, men så gick de ju inte för Nils Sandelin. För i den 3e kurvan hade jag sån extrem fart så ja mörbultade ett skyddsnät som var som uppsat för mig. Efter ja hade trasslat upp mig från nätet så va jag sist av alla som åkte och jag satte iväg för kung och fosterland för att inte komma sist. Efter nästan hela banan så hann jag ikapp Pernilla som låg näst sist och jag vart överlycklig men det varade inte länge eftersom de kom gupp i banan helt oförberett och jag flög av åkverket jag satt på och gled nåra meter på högra kinden på underlaget som kan jämföras med skitpapperet på skolan, vilket är väldigt strävt. Efter jag hade tagit bort 5 kilo snö ur munnen eftersom jag skrattade medans jag gled på kinden så satte jag fart nerför backen igen, skrattandes som en idiot såklart.
När jag kom ner så måste alla trott att jag har ätit förbjudna svampar eller liknande eftersom jag skrattade oavbrutet och hade fullt med snö innanför mina solbrillor. Nog om deta förutom att jag vann det sista racet för dagen!

Kvällen fortsatte med att vi åkte hem och gjorde oss klara inför kvällen som skulle avnjutas på en svindyr och fin restaurang för födelsedags''barnet''. Alla vart klar lite för tidigt så vi satte oss ner några stycken och spelade Chicago, de roligaste med det var att David 42 poäng vilket betyder köpstopp och sen slängde 3 kort direkt efter så han fick glida ner på noll igen.

Kvällen hade mycket god mat att erbjuda och pappa fick 3 lappar som han skulle välja va han ville ha i present. Alternativen såg ut såhär:
1. Ta en flygtur i en helikopter med dubbelkomando så han kunde få flyga själv en stund också.
2. Köra en Ferarri eller en Lamborghini  typ 8 minuter. Förmodligen så snålt med tid för att dom är ganska dyra.
3. Flyga ett stridsplan i en riktigt grym flygsimulator.

Som ni ser så är min far ganska så intresserad av flygmaskiner så han valde nog nummer 1. Tidigare på dagen när vi kom in på morronen och sjöng för honom och gav honom tårta så fick han även ett tandemhopp med fallskärm.

Så helgen har varit skitrolig, roligt att vara med familjen eftersom ja träffar syster så himla sällan. Hoppas farsgubben hade kul också!

Tack för mig!

/ N

Kommentarer
Postat av: minnelli

verkar som ni hade en riktig kanonhelg. hade vari kul å se när du körde in i nätet... haha KAN NÄSTAN se de framför mig hur du for :)

2009-03-23 @ 08:13:55
URL: http://minnelli.blogg.se/
Postat av: Tove

Låter verkligen som att ni haft en toppen helg!! :)

2009-03-23 @ 17:18:13
URL: http://tote.blogg.se/
Postat av: TooFatNinja

Roligast hade ju varit om han kvaddat nån av bilarna:P Eller typ flygit nära land och sliciat några 5-600 personer xD

2009-04-06 @ 18:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0